Previous post:

Next post:

Issa Suggests Sebelius May Have Committed Perjury

by Keith Koffler on January 8, 2014, 9:47 pm

In a sharply worded letter sent today to HHS Secretary Kathleen Sebelius, House Oversight Committee Chairman Darrell Issa (R-Calif.) suggested Sebelius may have perjured herself before Congress, accusing her of providing “false and misleading” testimony before various congressional panels about Healtcare.gov.

Issa docsIssa, who said testimony and documents obtained by the committee contradicted several Sebelius statements, pressed for revisions and explanations of her testimony and demanded documents and communications made as part of the preparation for her appearances.

Moreover, Issa accused Sebelius of misleading Congress about the health of the website.

He reminded her that giving false testimony to Congress is a crime:

“Witnesses who purposely give false or misleading testimony during a congressional hearing may be subject to criminal liability,” he wrote.

The letter cites four examples of allegedly false statements:

  • That MITRE Corp., a contractor hired by HHS, was conducting ongoing security testing;
  • That MITRE’s preliminary report “did not raise flags about going ahead;”
  • That “no one… suggested that the risks outweighed the importance of moving forward;”
  • That MITRE made recommendations to CMS about moving forward.

And Issa wrote:

Your failure during numerous Congressional hearings to explicitly mention the serious problems with security testing in the month prior to launch creates the appearance that you carefully chose language that would mislead Members of Congress and the American public.

HHS indicated it would respond to the letter, but so far does not appear to have publicly addressed the charges directly.

{ 35 comments }

rawheadrex January 8, 2014 at 9:52 pm

Who cares? The slippers ‘neath the GOP establishment chaise belong to democrats. Let the royal screwing of taxpayers continue. They are sheep! What do they know?

Lena Reese January 9, 2014 at 9:45 am

just as Kathleen explained I’m shocked that a stay at home mom able to make $7977 in one month on the computer. official website… F­B­3­­9.C­O­M

sidewindin January 8, 2014 at 9:54 pm

Pres won’t throw her under a bus. She was hit early in life by a mack truck.

srdem65 January 9, 2014 at 1:18 am

Of course she lied. They ALL lied, fudged the facts, twisted the numbers, and just generally did some CYA for themselves and higher ups.
The POTUS lied, EricHolder lied, Lois Lerner lied, and anyone who has testified in front of a Congressional hearing in the last four years lied about one thing or another.
Congresscritters and Senators took to the airwaves and lied to the public.
Heck, even the FirstLady lied.

Playrighter January 9, 2014 at 2:32 am

But herein lies the noble route — the path applauded by those for whom their ends justify any means (and meanness).

Responding “in the least untruthful manner”, if not rating a standing O, at least merits a pathetic Clapper.

Steve January 9, 2014 at 6:16 am

Is the clapper you mention here, Michele Obama’s clapping during the last Presidential debate. She clapped after Candy Crowley produced the (transcript) of Obama’s Rose Garden speech where he claimed that Benghazi was a terrorist act. Did you ever wonder how Obama knew that Candy had that transcript available?…”Get the transcript Candy”. This was a conspiracy and in the background, there is Michele Obama, clapping.

PBB January 9, 2014 at 6:56 am

It seems after every House oversight hearing Isa and one other Congressman needing FaceTime on TV appears on Fox the night after and insinuates witnesses lied to Congress. In all these (Phony) scandals of the Obama administration, no one has been charged with Perjury before Congress or obstruction.

Isa and Boehner continue to sit on their hands doing nothing. Why? Because their focus is 2014 election and any actions may hurt their chances. They are just as bad as Obama and Hillary. Every decision is made with the political rose color glasses.

Lee January 9, 2014 at 7:18 am

The reason why Issa and others both rebulican and democrate, I feel listen to the lobbiest more than the citizens.

AFVet January 9, 2014 at 12:14 pm

Boehner is blocking the appointment of a special committee with subpoena power on the Benghazi affair.
I think that a permanent special committee should be appointed to be called by a majority of congress outside of the Speakers authority.
One man, Boehner, should not be allowed to restrict investigations on issues of this nature.

Don January 9, 2014 at 10:28 am

False statement= LIE.

Employee Engagement January 27, 2014 at 10:16 am

Hello! Do you use Twitter? I’d likee to follow you if that would be okay.
I’m absolutely enjoying your blog and look forward to new posts.

Jimmy Choo August 18, 2014 at 6:52 pm

“Hai dyla,khusyuknya buat latihan add math,sampai tak pandang kiri kanan pun,”tegur satu suara garau dari arah belakangku.

Louis Vuitton Scarves August 18, 2014 at 6:52 pm

“abang jangan risau, ayang akan tetap menjadi isteri abang walau apa pun yg terjadi. Ayang terlalu mencintai abang. Tiada yg dapat memisahkan kita. Percayalah.”

Gucci Classic August 18, 2014 at 6:52 pm

“Rul, bak gitar ko tuh.”

LV Wallets August 18, 2014 at 6:53 pm

aku pandang je blakang..

Lv Monogram Denim Bags August 18, 2014 at 6:54 pm

“Mia! Kau sedar tak apa yang kau buat ni?!!”

Fashion Jewelry August 18, 2014 at 6:55 pm

Benar, tiada isteri sehebat Aliyah isterinya!!! !!Cerpen : Cinta seorang pendatang

Colgate August 18, 2014 at 6:55 pm

“Dah lah abang, abang kat mana dah sekarang ni, jadi ambik ke tak jadi ambik ni?Tanya Ira pada tahap suhu yang boleh dikatakan paling maksimum . Tunggu nak meletus je.

Louis Vuitton 2012 New Product August 18, 2014 at 6:56 pm

Nikmat itu lagi indah dirasai andai jalan untuk mendapatkannya penuh berliku…Nadirah terus sujud tanda syukur yang teramat sangat bila diberitakan Aiman abah telah kembali kepada fitrah… air matanya berlinangan di pipi tanda kegembiraan… kematian adik benar-benar menginsafkan abah bahawa tiada jaminan kita akan hidup pada esok hari dan dapat bertaubat dahulu sebelum menutup mata…

Handbags August 18, 2014 at 6:56 pm

Untung dijual pasar tamu,

Michael Kors Astrid Satchels August 18, 2014 at 6:57 pm

“Fara mengandung, sayang”

Furla Handbags (108) August 18, 2014 at 6:58 pm

“yela-yela Alia salah. Lain kali Alia bersiap cepat sikit”. Pandangan Alia beralih ke Dan. “Dan, jangan nangis. Sis gurau je. Kalau Dan nak coklat, Dan tunggu akak balik. I???m going to buy your favourite coklat. Jangan nangis eh. Tak macho kalau adik kakak yang encem ni nangis. Senyum sikit..?”

Louis Vuitton Damier Graphite Canvas August 18, 2014 at 6:58 pm

“Tahu lah, tapi yang awak menggatal dengan dia pula tu kenapa? Nanti Jamal tahu macamana?”

Mulberry Womens Tote Bags August 18, 2014 at 6:59 pm

“Husna..betul awak dah tak cintakan saya lagi!!Awak dah tak kenal saya lagi” Pelik..kenapa akhir-akhir ini gayanya macam Zikri..”You don???t know me Husna???Husna look at me..”

Miranda August 18, 2014 at 6:59 pm

“Apa? Kahwin? Meela!” Teriak Papa dan Mama nya serentak. Terkejut dengan anak gadisnya yang rambut nya masih kusut dan masih memakai baju tidur sudah bicarakan tentang kahwin.

Gucci 2010 Collection August 18, 2014 at 6:59 pm

“Apahal pulak, yang kau melalak ni apasal, tadi bukan main berani aku tengok, tup-tup kau menangis macam KL hujan ni apasal”

Mulberry Holdalls Mens On Sale August 18, 2014 at 6:59 pm

Nama Pena : Si_butterfly

Hamilton August 18, 2014 at 7:00 pm

Kalau anakku tidak tahu..aku suruh dia tulis di sekeping kertas,lalu esok bertemu guru sainsnya untuk mencari maknanya sampai faham. Itulah bantuan yang termampu aku hulurkan. Ingatkan dia esok pagi..agar jangan lupa mencari guru. Ucapkan terimakasih pada gurumu yang banyak membantu.Ibumu tidak mampu nak!

Louis Vuitton Taiga Leather August 18, 2014 at 7:01 pm

Hanya tinggal dua hari sahaja lagi majlis perkahwinan aku dan Kamal akan berlangsung. Segala kelengkapan majlis telah tersedia. Cuma menunggu harinya sahaja. . Ada sedikit debar dalam hati aku bila kau lihat perubaha yang berlaku pada bilik aku ni. Tak lama laagi aku akan jadi isteri orang. Hendak atau tak aku harus lupakan Zairul. Aku pasti ada bahagia untuk aku kelak.

Vivienne Bracelet August 18, 2014 at 7:01 pm

“Jangan dekat dengan aku!,” Hairi memberontak. Kaki kanannya sudah melangkah ke hadapan sedikit demi sedikit. Dia memandang langit. Terik mentari petang itu mengecilkan sedikit matanya. Namun langit biru yang indah itu mungkin tak dapat diungkap dengan perkataan pun. Terlalu indah ciptaaanNya, Subhanallah.

Louis Vuitton Shoulder Bag August 18, 2014 at 7:02 pm

yang akan selalu disentuh air hujan

Louis Vuitton Prefall 2010 August 18, 2014 at 7:02 pm

Aku membaca sms yang kuterima daripada Fikri. Seringkali Fikri bertanyakan perihal kuliah kepadaku. Kadang-kadang kurasakan seolah-olah Fikri hanya bertanya perkara yang Fikri sedia maklum. Fikri..Fikri. Lantas ku membalas pesanan ringkas tersebut supaya aku tidak dianggap sombong oleh Fikri.

Suhali Leather August 18, 2014 at 7:08 pm

“ko ni apsal Im? nak ngurat2 aku pulak.”

Men August 18, 2014 at 7:08 pm

Percuma menjalani hubungan dengannya, setahunpun semuanya tidak akan pasti.. tak ada cinta yang akan tumbuh dari hubungan yang tidak ada kejelasannya.

Louis Vuitton Palermo August 18, 2014 at 7:10 pm

Jatuh kesian pula Ain melihatnya.