As of now, I am in control here, in the White House

Quote of the Day || October 29, 2013

“Okay, Iraq is falling apart. Egypt is in disarray. The Russian reset didn’t work. China is on the rise. Iran can make the bomb in a month. Thousands are still being killed in Syria. The Saudis don’t trust us. The United States is disrespected around the world.

What difference at this point does it make?”

– Hillary Clinton

A note from our attorneys: This is not a real quote

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someone

62 Responses to Quote of the Day || October 29, 2013

  1. The NSAspying are the news that won´t go away here in Europe. It´s there, festering. I have heard that the Guardian has promised more damaging news to come. This morning I heard British PM Cameron on our radio news , angrily threatening the Guardian with “actions” if they didn´t stop publishing news that will bring “security problems “. Incredible, isn´t it ? Britain has free speech, free press. At the same time the trial against Murdochs former “News of the World” editors is taking place in London. Remember, they are accused of phonehacking celebrities and politicians. So, it´s not OK to monitor Hugh Grant, Prince Williams and the likes for juicy nonsense but it´s entirely OK to monitor the rest of the humanity for whatever sinister reasons ? Like political blackmailing, election rigging , patent stealing ,stockmanipulation ? I don´t believe in that “security” argument for a minute . The NSAspying is a tool for control and power. It needs to be debated, reformed and regulated.
    Yesterday I channelsurfed to calm my stormhaunted nerves and there Barry was on CNN, introducing the new FBI boss. Well, he joked a lot, talked about trivial things like getting lost in the building, the family etc but I noticed his shifty eyes looking left and right and oh, there they were, the Teleprompters. So, he isn´t able to deliver a small presentation like this without support ? He must have his jokes written for him ? No wonder the world is in the turmoil that Keith describes in todays quote.

    • ‘This morning I heard British PM Cameron on our radio news , angrily threatening the Guardian with “actions” if they didn´t stop publishing news that will bring “security problems “.’

      British Prime Minister David Cameron said on Monday his government was likely to act to stop newspapers publishing what he called damaging leaks from former U.S. intelligence operative Edward Snowden unless they began to behave more responsibly.

      SNIP

      http://reason.com/blog/2013/10/28/david-cameron-threatens-newspapers-publi

      While the US has a codified law to prevent prior restraint, the UK relies on common law which can be interpreted one way or the other by various courts. The UK’s Official Secrets Act was strengthened when the “public interest” defense was tossed years ago. Prior restraint in the US has been a big no-no ever since New York Times Co. v. United States, 403 U.S. 713 (1971), the Pentagon Papers case.

      • Mandy, thanks for the link. Interesting and amusing comments. I really liked this one: What´s worse, threatening a paper for printing the truth ( British PM ) or threatening an American citizen for exposing the truth ( US president ) ?

        • “What´s worse, threatening a paper for printing the truth ( British PM ) or threatening an American citizen for exposing the truth ( US president ) ?”

          Six of one, half-dozen of the other.

    • swedishlady, it’s always good to hear your perspective on the issues of the day. If you’ve been affected by the terrible storms in Europe, take care and stay safe.

      • Thank you, IND. The roaring, ravaging storm, or rather, the hurricane, was truly frightful . A tree almost hit our house. I am glad it´s over but it might do humans good to once in a while experience how small we really are and how strong the forces in the nature are. It´s humbling . I guess you Americans with your sometimes extreme weather know some things about that. A little like gazing at stars although that brings much more peace to your mind.

  2. Sadly, it is a real quote, just not in that context. The thought of Hag Hillary being president of this country after 8 years of what we already have, is mind blowing.

  3. Think about it… everything in that quote is REAL and guess what, it all started under Hilliary’s watch.

    Too bad the “MSM” will never openly admit everything ‘Sec. of State’ did wrong… and continuing under Kerry.

    • GG, I hope that time will show that it is a negative liability to be connected with the present disaster in the White House. A clean White House would be nice.

  4. “Eh dah lah. Jom turun solat.” Ajak Qistina. Yang lain sekadar mengangguk termasuk aku. Beg sandang yang berisi telekung, buku kosong dan beberapa batang pen dan ehem, secreto yang terbesar : diari diangkat. Selepas mengerjakan kewajipan, aku segera naik ke kelas.

  5. “ Awak pulak ? Macam mana awak tahu saya menginap dekat sini ?” soalan dibalas dengan soalan. Great, Encik Fareeq ! Saya suka dengan cara loyar buruk awak tu ! Huh ! Buat sakit hati aku je. Dah la aku tengah kelaparan ni. Tak dapat nak menjamah apa-apa sebab perangai detektif aku dah datang. Persoalan demi persoalan yang muncul dekat kepala otak aku ni telah menyekat dan menutup segala jenis perasaan yang muncul. Termasuklah, perasaan lapar walaupun memang sejak dari bilik tadi perut aku dah mula berkeroncong.

  6. “Dia amanahkan saya untuk menyampaikan surat itu. Kalau abang rasa abang lebih bahgia bersama saya, abang pilihlah kotak sebelah kanan. Itu kunci rumah kita dan bawalah kami pulang. Jika abang rasa abang akan bahgia bersama Nora, pilihlah kotak yang satu lagi. Itu tiket penerbangan untuk abang pergi berbulan madu bersamanya. Hadiah dari saya sempena pernikahan abang nanti.”

  7. “ eh cop, tangan kau tu kenapa Sofea? Sampai berbalut bagai? Luka? Kau jatuh ke? Excident teruk tak? Kenapa tak beritahu kami ha?” macam peluru perpandu memuntahkan isi, terjah Eka dengan berbagai soalan dan segera menghampiri sisi Sofea memeriksa luka di tangan sahabatnya itu.

  8. Aqil Hazimie. Namanya pun sudah membuatkan orang sekeliling tidak berani melawannya. Tiada siapa berani melawan atau menentang kehendak anak pemilik IPTS ini dan juga kumpulan A4. A4 itu dicadangkan oleh salah seorang ahli kumpulan mereka. Nama itu dipetik sempena pangkal nama mereka yang semuanya bermula dengan huruf ‘A’.

  9. Dia melambai-lambaikan tangannya seperti seorang kanak-kanak yang comel. Aiyo, Encik Fareeq, awak terlampau kacak. Macam mana saya nak berdepan dengan awak esok. Sudahlah si Fareeq ni tak kedekut senyuman. Boleh jadi perasan aku nanti. Tapi, sekacak mana pun Fareeq, tiada satu perasaan suka pun yang terbit di hati ini. Alhamdulillah. Memang itu yang aku mahukan.

  10. Oleh : FAR AWAY (Pena Biru)Jika jam berdeting dua belas kali tandanya sudah pukul dua belas tengah malam. Waktu-waktu begini kebanyakannya sudah memanjat katil dan menarik selimut. Tetapi masih ada empat dara pingitan merayau-rayau sekitar Putrajaya….

  11. Haliza Yusri seorang guru disiplin di sekolahnya. Dia merupakan guru yang tegas terhadap murid-muridnya. Dia juga sanggup meluangkan masanya kepada murid-muridnya yang bermasalah. Dia menyedari bahawa Fazli mempunyai masalah di sekolah dan di rumah. Sebagai seorang guru dia berasa sedih dan simpati terhadap Fazli kerana dia pelajar yang paling bermasalah di sekolah. Haliza sudah banyak kali memberi amaran dan juga hukuman terhadap kesalahan yang Fazli lakukan. Tetapi dia tetap tidak berubah malah menjadi semakin teruk. Setiap tindakan Haliza bagai mencurah air ke daun keladi.

  12. Dua tahun bersama Qis melewati saat indah di kampus, terasa terlalu singkat untuk melihat bintang bersama-samanya. Aku dan Qis telah memilih satu bintang yang akan kami lihat bila kami berjumpa ataupun tidak. Sekurang-kurangnya kami akan melihat bintang yang sama. Dan bintang itu juga yang sentiasa setia menemani kami biar dalam saat apa sekalipun.

  13. Dia terdiam. Wajahnya yang manis dengan senyuman menjadi muram bak buah mempelam buruk saja sebaik sahaja aku tanya dia soal kahwin tadi. Aku mula risau dan hairan kenapa dia terdiam dan terpaku.

  14. Puan Cici mengerling lagi. Tubuh Putput dilihatnya agak berisi namun diseimbangi oleh ketulan-ketulan otot yang bagaikan merasuk matanya untuk menguliti setiap inci tubuh Putput. Sebaik sahaja Putput mengalihkan pandangan ke arahnya, puan Cici pantas memandang ke tempat lain dan berpura-pura melihat ke luar tingkap yang separa terbuka.

  15. Oleh : AppleDimpleAngleYa Allahu Rabbi! Tolonglah jangan serabutkan keadaan lagi. Aku yang dah pening ni pun boleh makin pening tahu tak? Semua orang pakat duk sibuk tanya samada aku okay atau tak. Pleaselah. Stop asking me that question. Aku sihat,…

  16. Pak Osman bersuara, “Nasibmu baik Fik. Saiful jumpa kamu pengsan kat luar pagar syarikat.” Shafik hanya mendengar sahaja. Dia mula menyesal kerana mengetawakan Saiful yang dianggap pengecut selama ini. Shafik hanya menunduk sahaja.

  17. Nazrul Alimi? Seorang jejaka yang banyak berahsia mengenai asal usulnya. Diana Syuhada sendiri pelik macam mana dia boleh jatuh hati pada Nazrul Alimi sedangkan lelaki itu adalah lelaki yang paling tidak disukai olehnya ketika memulakan pelajarannya di universiti itu. Diana Syuhadah tidak menyukai Nazrul Alimi disebabkan jejaka itu sering mengganggu dan mengucar kacirkan kehidupannya. Pelbagai cara yang digunakan oleh Nazrul Alimi untuk menawan hatinya. Yang paling menyentuh hatinya untuk menerima kehadiran jejaka itu, apabila Nazrul Alimi sanggup menunggunya setiap pagi dipintu depan universiti, untuk memberikan sekuntum bunga padanya.

  18. Hidupnya hanya dipenuhi dengan tangisan dan kekecewaan.Jarang sekali dia tersenyum.Kerana obses menulis,dia hilang pertimbangan.Hidupnya penuh dengan kekecewaan dan impiannya untuk bersama semula dengan Redza dijadikan satu idea dalam novel dan seterusnya dibukukan.Novel : Adorable Eyqa 2

  19. “Macam mana,Liya?Aku tengok kau ni macam tak nak bagi peluang kat diri kau sendiri untuk bahagia.Aku kesianlah dekat kau.Kerja kau sekarang cuma menulis,menulis dan menulis.Kau langsung tak ada masa nak fikir pasal diri kau dengan cinta,”