As of now, I am in control here, in the White House

MSNBC Holds the White House Accountable?

I imagine White House Press Secretary Jay Carney didn’t expect this grilling from Joe Scarborough over the “phony scandals” spin line being put out by the White House.

This video is from a few days ago but it’s pretty entertaining, so I thought you might want to see it. Maybe Scarborough hadn’t had his morning joe yet, but he clearly wasn’t in the mood for any nonsense.

Heats up at about the 1:20 mark.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someone

34 Responses to MSNBC Holds the White House Accountable?

  1. I might have been excited about this exchange had it been Ed Schultz or Chris Matthews doing the questioning. Scarborough is a mealy-mouth RINO who bounces from one point of view to another, depending on what cranky look he gets from Mika.

    • my co-worker’s mother-in-law makes ($)85/hour on the internet. She has been out of work for 5 months but last month her payment was ($)20850 just working on the internet for a few hours. Read more here… c­a­n9­9.ℂ­ℴ­M

  2. IMO; a setup to allow Scarborough to shore up his conservative creds that were puny to begin with. Jay the Magician stepped forward to take one for the team in hopes of generating some interest in the lowest rated cable channel on the planet.

    While the President and his spokesman tried to turn the national opinion that what his regime has done by using ridicule, saner heads must have intervened to remind them that lives were lost, jobs were lost, an election was tampered with, and whole industries were jeapordized. There is nothing phony about anything that goes on in DC except the pathetic attempts to cover them up from public scrutiny.

  3. OT: almost
    re: the unprecedented closing of 20+ embassies located in predominately Muslim countries

    We have a right to know what this means to us here in the US. Questions abound from should we cancel air travel here in the US or just in or to foreign lands, to what is the future of our relationships with those countries that we no longer trust them to protect our embassies?
    Our President has a duty, an obligation to address the people and let us know what is going on and does the unspecified threat have any basis in the US.
    Golf,a birthday bash, and party time is not an excuse for the POTUS to relinquish his power and duty to others.

  4. Would someone in the media Please ask the question – if the IRS is a phony scandal, why was pleading the 5th necessary? If there is “nothing to see here” then answer the questions. Ditto all the other phoney scandals.

  5. The Jester and The Schmoe going at it was a hoot! And the fact that they were serious made it even funnier. Sometimes one just has to laugh…and I did…not quite up there with my young cat Noah picking fights with my old cat Wilson but it was close.

  6. On Friday Morsi released a statement saying it’s up to Muslims – as part of their Islamic duty – to protect embassies and foreign diplomats who are guests in the country. “I call on all to consider this, consider the law, and not attack embassies, consulates, diplomatic missions or Egyptian property that is private or public, ” he said.

  7. Mengapa kalian begitu tegah membiarkan kami sekarat dalam malam yang gelap. Mengapa kalian tertawa disaat kami terluka. Apakah kalian puas menyaksikan kami tehunus satu persatu? Aku menangis. Kurasakan tubuh teman-temanku menjadi dingin. Sedingin malam yang menyelimutiku dengan sayup angin.

  8. Oleh : kouryu_nasrin“Assalamualaikum Khalil Irfan.”“Waalaikumussalam. Ye saya, boleh saya tahu siapa ni?”“Qisya Naazneen. Kau dah kahwin ke belum?”“Err..belum lagi.”“Okey lagi tiga bulan dari sekarang kita kahwin. Kau buat segala…

  9. Melor dan pemuda yang bernama Zali itu selesai berbual. Pemuda tersebut mencadangkan supaya Melor pulang kerumah tetapi Melor masih enggan. Pemuda tersebut buntu lalu dia mencadangkan supaya Melor singgah kerumahnya dan berkenalan dengan kedua ibu bapanya. Melor mengukirkan senyuman lantas bersetuju. Mereka lantas bangun dan Melor diminta untuk tunggu sebentar kerana masih ada barang yang tertinggal yang perlu diamabil oleh pemuda tersebut.

  10. Aku mengambil keputusan untuk memulakan penyiasatan itu pada waktu rehat.Aku benar-benar tidak sabar untuk menyiasatnya.Keesokan harinya,ketika waktu rehat aku terus bergegas ke bilik kuliah untuk memulakan penyiasatan.Kali ini penyiasatan aku Berjaya tetapi aku tidak menemui sebarang bukti yang mengatakan buaya putih yang masuk ke dalam bilik kuliah itu hanyalah robot semata-mata.

  11. \’ Ramainya orang???kita bukan datang nak kahwin hari ni kan mak??” Aku bertanya perlahan tapi terasa sesuatu dalam hati. Debaran memuncak kepada Abang Iskandar . Ingatan padanya tiba-tiba menjadi semakin kuat .Tanpa berita tanpa kata , Abang Iskandar tak tau pergi mana , aku berfikir sendiri .

  12. Merdeka, itulah laungan tanda berakhirnya peperangan peperiksaan STPM.Namun aku merasakan ada sesuatu kelainan pada hari terakhir ketika rakan-rakanku dalam keriangan.AKu melihat sahabat karibku Riana tidak begitu gembira sedangkan yang lain begitu “happy”. Aku Mengagahi diriku untuk menanyakan perkara yang telah terjadi sehingga perwatakanya lain daripada realiti dirinya yang suka berseloroh. Namun, saolan yang aku ajukan hanyalah kehampaan yang aku perolehi. Akulangsung tidak dilayannya, malah dimarahinya pula. Aku menjadi bingung dan tersinggung. Aku telah dimalukan dihadapan rakan-rakanku yang lain.

  13. Oleh : Adek FiTBicara MesraKu harap kita bicara dengan lebih mesraWalau kaku yang juga asing buat kitaTerima kasih bukan ku pintaBicara padaku penuh mesraX x x x x x x x x x x x x” Lepaskan saya, Faris!…Tolonglah!” air mata Fitrah…

  14. Oleh : mia kaftiyaRasanya dah lama Anna tak alami perasaan ini. Dah lama dia tak tersenyum seorang diri. Dah lama dia tak tertunggu-tunggu, dah lama dia tak rasa yang hidupnya macam dihujani hujan bunga sejak dia dapat tahu Wafiq, pelajar jurusan Cadd…

  15. Oleh : Mimie ShamimiAleeya mengeluh berat. Sudah dua kali dia gagal ujian JPJ. Bermakna dia harus membayar lagi. Bunyi mesej membuatkan dia tersenyum. Pasti orang yang ditunggu menghantar sesuatu. Telefon bimbitnya dicapai.“Cool ok. Maybe bukan…

  16. Oleh : SyaCha AbdullahKarya picisan ini ditulis sekadar untuk memperbaiki kelemahan saya dalam bidang ini. Minta sebarang teguran jika ada sebarang kesilapan dalam karya ini. Maaf jika jalan ceritanya mengecewakan. Terima kasih.+++FATASYA terjaga…

  17. Oleh : ana sofiya1“Kau dah habis fikir ke, Khairi? Perempuan macam Najiha tu kau nak bawak ke majlis Annual Dinner kita? Tak malu ke nanti bila orang gelakkan kau?” tanya Hafiz sambil mengerutkan dahi. Dia keliru dengan sikap Khairi Iqbal….

  18. Oleh : Hikari ChanSofia atau lebih kenali sebagai Sofie sedang membaca buku nota kecilnya yang berwarna purple gelap sambil berjalan. Dia mengeluarkan pen Parker silvernya yang terukir namanya dari poket bag sandang birunya. Beberapa perkara penting…

  19. Oleh : cik pelangiAku menjeling tajam lelaki yang dari tadi asyik memandang aku.Gila agaknya.Macam tak pernah tengok perempuan.Muka tu boleh tahan hensemnya.Tapi sayang,kurang betul.Rimas betul aku dibuatnya.“Hai cik adik comel.Tajamnya jelingan tu.Garang…

  20. Oleh : Izkaina RedHujan yang turun telah membasahi sebahagian bumi ALLAH. Aku terus merenung melihat hujan. Setiap kali hujan aku pasti akan cari tempat yang mudah untuk aku lihat hujan. Aku pergi ke arah tingkap dan duduk di situ. Nyaman ,tenang dan…

  21. Oleh : NoireLamia berjalan seorang diri di koridor sekolah. sekelilingnya dipenuhi dengan kumpulan pelajar. Bingit dengan bunyi-bunyi perbualan kosang mereka.Bagi Lamia, kawan adalah…Pengkhianatan.Hasad dengki.Ambil kesempatan….

  22. Oleh : Putri Lily??Hai!?? Bisik seseorang dekat dengan telinganya.Serentak dengan itu ada satu tangan yang bagai sengaja melekat di atas meja betul-betul hampir dengan tangan Suhana. Suhana terkejut dan menoleh. Perlakuan tadi mengingatkannya pada…